Bestellen en bezorgen

Verzendkosten
Veganbags biedt gratis verzending binnen Nederland en België. 

Factuur
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je jouw digitale factuur op het opgegeven e-mailadres. Op de factuur vind je informatie terug als ordernummer, bestelling en afleveradres.

Levertijd
Wij verzenden je bestelling binnen 1-3 werkdag(en). My Parcel biedt jouw pakket doorgaans de volgende dag aan. 
Het kan wel eens voorkomen dat we iets moeten nabestellen, dus dan kan het iets langer duren, maar daar mailen we je uiteraard over.

 Je ontvangt een track and trace code, zodat je jouw pakket kunt volgen!

Betaalmogelijkheden
Bij Veganbags heb je keuze uit verschillende betalingsmogelijkheden. 

iDEAL
Je kunt betalen met onder andere iDEAL. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk afrekenen. Je rekent af in de vertrouwde Internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Bancontact
Bancontact is de Belgische marktleider op gebied van elektronische betalingen. Als betaalschema is het verantwoordelijk voor de controle, berekening en verwerking van elektronische betalingen. Deze betalingen kunnen gebeuren via debet kaarten.

Creditcard (Mastercard en Visa)
Ook een betaling via MasterCard of Visa is mogelijk. Het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je bestelling is geleverd (uitgestelde creditcardbetaling).
Ruilen en retourneren

Retourneren

Wij hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht het artikel niet voldoen aan je verwachtingen mag je het binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit geldt ook voor sale artikelen.

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren?
Er gelden wel een paar voorwaarden voor het retourneren van onze artikelen:
  • Retourneren kan tot 14 dagen na ontvangst.
  • De originele kaartjes en labels dienen nog aan het artikel bevestigd te zijn.
  • Artikelen dienen onbeschadigd en ongedragen retour gestuurd te worden in de originele verpakking. Alle artikelen worden bij ontvangst hierop gecontroleerd. 
  • Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Hieronder volgt een stappenplan om jouw artikelen te retourneren:
  • Laat ons via de mail weten dat je jouw bestelling wilt retourneren, vermeld daarbij je ordernummer.
  • Je zult dan een mail van ons ontvangen met daarin een link naar je retouretiket.
  • Het retouretiket kun je via de link betalen en uitprinten, de kosten hiervoor bedragen €6,75 voor Nederland en €9,75 voor België.
  • Verpak de bestelling zorgvuldig en bevestig het retouretiket zichtbaar op het pakket.
  • Vul het retourformulier volledig in en plaats het in de retourzending. Download het retourformulier hier.
  • Geef het verzendklare pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

Houd er wel rekening mee dat de kosten en verantwoordelijkheid voor het retour zenden voor jou rekening zijn. We raden je daarom aan het verzendbewijs en de track & trace code goed te bewaren totdat je per e-mail een bevestiging hebt ontvangen dat je pakket door ons verwerkt is.

Beschik je niet over een laptop/pc en printer? Is het hierdoor niet mogelijk om het retourlabel te downloaden en/of te printen? Dan raden wij je aan de retourzending te laten frankeren bij een postbedrijf naar keuze. 

Wanneer kan ik het aankoopbedrag terug ontvangen?
Als wij je retourzending hebben ontvangen en verwerkt storten wij het geld binnen 14 werkdagen terug op je rekening, waarmee je betaalt hebt.

Ruilen
Ruilen is niet mogelijk, wij bieden slechts een terugbetaling aan. Wanneer je een ander artikel uit onze webshop wenst te ontvangen raden wij je aan een nieuwe bestelling te plaatsen.
Klachten en garantie

Garantievoorwaarden

Wanneer je bij Veganbags wat bestelt, mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief product is. Op ieder product geldt wettelijke garantie wat inhoudt dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.  Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen of als het artikel na geringe tijd kapot gaat, zal Veganbags zorgen voor een passende oplossing. 

Klachten
Wanneer je een klacht hebt over je bestelling, mail dan naar info@veganbags.nl. Is het artikel beschadigd of is er iets anders mis mee, voeg dan een foto mee van het probleem. We zullen ons uiterste best doen om de klacht naar tevredenheid op te lossen.